lördag 2 april 2011


I och med det jobb jag har så har jag lärt mig att inte ta mammskapet för självklart och ibland händer det saker som får mig att verkligen stanna upp och tacka någon högre makt för mina barn. Fast man ibland känner att de fretsar på mitt tålamod så villl jag ju 1000 gånger hellre att de ska finnas här och fresta på mitt tålamod än att de inte finns här. Det finns människor som skulle göra vad som helst för att få byta en bajsblöja eller få slänga in leriga dagiskläder i tvättmaskinen för 5:te dagen i rad sånt som vi andra tar för självklart. Jag försöker att inte ta mina barn för givna utan uppskatta allt de gör (ibland är detta svårt).


Jag ska bära dig över stock och sten


tills du kan stå på egna ben


Jag ska hålla din hand genom livets snår


och finnas vid din sida vilken väg du än går


jag ska skydda dig mot all ondska som finns


jag älskar dig min lille prins






Jag är så glad att ni finns





Mamma älskar Er



Lisa

1 kommentar:

Favoriterna sa...

Åååhh vad fint!!
Ja du har så rätt. Det är lätt att gnälla och tycka att det är jobbigt med barnen imellanåt. Men som du säger, hellre att dom finns hos oss och gör allt det där man stör sig på än att de inte finns. Du är klok du kära Lisa!
Jag är så innerligt tacksam för våra två, friska, vackra barn att det ibland känns överväldigande! Och med jobbet vi har blir man väldigt medveten!!

Kram till dig och era fina barn!!