onsdag 1 juni 2011

Det är färg överallt! Alla ni som har små barn som själva målat sig med ansiktsfärg vet att färgen inte enbart kommer i ansiktet utan på kläder, händer och övriga kroppsdelar. Då det väl kommit på händerna är det snart på dörrarna, väggarna, bordet, Tv:n och gud vet allt - till och med jag hittade en stor fläck i rumpan på mina ljusa chinos. De målade sig till indianer och lekte en lång stund med det även om båda tjöt när färgen skulle av sen så hade de roligt. Nu är dock färgen i ansiktsfärghimlen och är inget mina barn önskar sig....



Klockan är slagen för mamman & nu är det sängen som gäller trots att det är lite "lillördag" ikväll eftersom det är ledigt i morgon, inte för mig dock. På tal om det tittade Thea allvarligt på mig och frågade - ska du jobba inatt mamma, nej sa jag, ska du jobba i morgon natt då, nej sa jag sen kom frågan dröjande - är du sjuk mamma? Då jobbar man mycket om barnen säger så.


Lisa

Inga kommentarer: