onsdag 13 juli 2011

Rosenrabatt


Nu har rosorna som jag satt för två somrar sedan utmed gången upp till vårt hus tagit sig ordentligt & luktar helt underbart. Det är en lite mindre sort som är tänkt att breda ut sig och bli lite buskiga och inte så höga - lite västkustinspirerat tänkte jag.



Idag blev jag lite glad då det ringde på en familj & ville veta var vi köpt vår marksten som vi har framför huset. De var framför allt intresserade av murstenen som vi använt till både trappan vid huvudentén och vid groventén som bilden visar.










Här mellan hus & garage har vi lagt grafitgrå otumlad sten.




Ha en fortsatt trevlig kväll & heja Sverige!



Lisa





1 kommentar:

Birgitta 60+ sa...

Jag fick grunna länge innan jag insåg att det är två foton bredvid varandra på rosorna. De är vackra och ser så friska ut. Du tyckte de blommade så kort tid förra året men i år verkar de hålla i längre.
Kramar mamma.