söndag 15 maj 2011

God kväll och trevlig söndagkväll allihopa, även om kvällen snart är slut för min del. Hoppas att ni har haft en bra helg. Själva har vi mest vart hemma men idag åkte vi på en liten turné och inhandlade två nya vilstolar till altanen som jag inte han ta något kort på innan mörkret föll idag.



Vår tomt gränsar ju till en stor ekbacke som också är en hage och nu har fåren kommit. Många av tackorna har också små gulliga lamm så nu finns det underhållning till barnen, härligt!




Odlingslådorna som jag pratat om förut är nu klara. De är byggna av 45mm x 170mm grova brädor och målade med svart utomhuslasyr. De blev jättebra. Vi har tre stycken ganska stora, men vi har stor tomt. I den ena har vi hallon, krusbär och vinbärsbuskar, den andra har vi satt potatis och lök och så ska jag så lite morötter och sånt och i den tredje har vi lite smultron, rabarber och kryddor.








God Natt Lisa












1 kommentar:

Anna sa...

Hej!!

Tack för dina ord hos mig :)
Jag vet faktiskt inte hur man tar bort kanten runt fotona, jag ville ha hjälp med att centrera min header...

Men jag känner igen det där, någon annan har pratat om det...kanske i en kommentar eller så...

Mysiga foton du visar, härligt med tackor och lamm :)

Kram,
Anna