måndag 15 augusti 2011

Summering av sommarprojekten...






Nu kryper verkligen höstkänslan på en (på ett mysigt sätt tycker jag) och det börjar att märkas i trädgården. Häromdagen tog vi upp den sista potatisen så idag tänkte jag göra en liten summering på en del av de trädgårdsprojekt vi haft i sommar. Bland annat har vi byggt dessa odlingslådor som det verkligen har väuxit i i sommar.










I sommar har vi även satt de sista 45 meterna häck och i helgen avslutade vi det jobbet med att lägga täckbark i häcken. Det blev jättefint.












Vi har också hunnit med att bygga färdigt spaljen bakom garaget och satt lite gräs i en plantering framför.











Om det är någon som kommer ihåg så köpte jag två snygga svarta piratgungor till gungställningen i början på sommaren. De visade sig dock vara usel kvalité och de sprack och tappade färgen så därför fixade min man till två nya. De blev fina men han ska måla de svarta till nästa år säger han - jag tycker att de duger som de är men vi får se.






Ja det var väll det mesta det, nu börjar indoor projekten...







Lisa















Inga kommentarer: